جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۸
کد خبر: ۹۵۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
در نشست رسانه و خانواده پایدار عنوان شد

شبکه‌های اجتماعی امروز فراگیرتر از رسانه‌های تصویری است

کارشناس نشست رسانه و خانواده پایدار که به همت فرهنگ‌سرای سرو در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، گفت: شبکه‌های اجتماعی امروز فراگیرتر از رسانه‌های تصویری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقش رسانه در خانواده پایدار روز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگ‌سرای سرو در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد‌.

مهرداد فلاطونی کارشناس این برنامه با اشاره به اهمیت هدفمندی رسانه گفت: بر اساس اینکه رسانه چه وظایفی در حوزه مخاطب‌شناسی و... دارد، باید برایش طرح و برنامه هدفمند داشته باشیم. ساخت سریال‌ها، چاپ نشریات و مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی باید هدفمند باشد.

وی افزود: به ویژه شبکه‌های اجتماعی که امروز از رسانه‌های تصویری نیز فراگیرتر است و باید مراقب آن بود. شما نمی‌توانید همه جا تلویزیون یا ماهواره ببینید، ولی اینترنت همه جا در دسترس شماست. با داشتن یک گوشی هوشمند می‌توانید به فضای مجازی متصل شوید.

فلاطونی ادامه داد: باید متوجه باشید که در چه گروه‌هایی عضو هستید و هدف آنها چیست. قرار نیست ما رفتار تقلیدی داشته باشیم. خیلی وقت‌ها کاری را انجام می‌دهیم، صرفا به این دلیل که مد است. به همین دلیل کسی که گوشی‌اش ساده باشد، خجالت می‌کشد. اگر کسی تلگرام نداشته باشد، انگار گناه کرده. تکنولوژی اینجا دارد ما را اذیت می‌کند که بر اساس مد رفتار می‌کنیم، نه بر اساس نیاز.

وی در پایان گفت: در یک سنی همه برای بچه‌هایشان تبلت می‌خرند، آیا واقعا نیاز است؟ می‌توانیم از پس تبعاتش بر بیاییم؟ در چنین فضایی رسانه نمی‌تواند آموزش‌دهنده باشد. رسانه همان طور که می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد، می‌تواند مضر باشد.

نشست رسانه و خانواده پایدار با پرسش و پاسخ مخاطبان و کارشناس برنامه به پایان رسید. 
نظر شما